söndag 28 augusti 2011

trehundrafyrtiosex

Tumblr_lqngf5g0xy1qkflzuo1_400_large

Jag är ingen list-människa. Jag tänker i alla fall att jag inte är det. Fast jag gillar att fylla i listor. Men jag gillar egentligen inte att läsa bloggar som bara skriver olika slags listor. Fast den personen som utmanade mig till den här listan, Linnea alltså, är ingen som bara skriver listor i sin blogg så jag antar utmaningen. Fast jag måste erkänna att det var en ganska tråkig lista.. inget personligt mina vänner. Men nu kör vi då.


1. vad gjorde du för tio år sedan? 
Alltså.. den som har det minnet borde få en stor kram. Jag kommer verkligen inte ihåg men jag var sex år fyllda då och hade väl precis börjat nollan. Ungefär. Det var dock inte så spännande eftersom jag kände i princip hela min klass från dagis och ja.. mer än så kommer jag inte ihåg.
2. vad gjorde du för ett år sedan? 
För ett år sen hade jag precis börjat nian på min grundskola och var ganska trött på min klass, men vi hade startat med en klassresa så jag började ändå gilla den lite mer.
3. fem snacks du gillar: 
Vad räknas till snacks? Jag gillar.. choklad. Såna där baconsnacks eller vad det heter som man kan köpa på bio. Jag gillar sockervadd, det är något speciellt med sockervadd.. Man, eller jag i alla fall, äter det ju inte mer än typ var åttonde år känns det som. Jag gillar också...(jag googlar just nu vad som räknas som snacks..) Ehm.. förutom choklad, baconsnacks och sockervadd säger jag väl godis och glass dårå.
4. fem sånger du kan hela texten till: 
Oj.. jag kan nog hela 'Jag kommer' av Maggio, 'Naive' av the kooks, 'Happy ending' av mika, 'Hang with me' av robyn och '9 crimes' av damien rice. Jag kan dom i alla fall när jag hör dom hoho.
5. fem saker du skulle göra om du var miljonär: 
1) Jag skulle spara till sånt där man behöver, lägenhet, studier osv.
2) Skänka till välgörenhet och behövande.
3) Resa runt i nån världsdel en längre period och samtidigt kanske jobba som volontär.
4) Hehe.. tyvärr skulle jag nog köpa väldigt mycket kläder..
5) Använda det till att fixa saker till mina vänner som de förtjänar.
6. fem dåliga vanor: 
1) Är som så många andra sockerberoende, haha fy. Dock har jag, sally och alexander (fast han borde inte räknas för han glömmer hela tiden) haft godisförbud i en vecka nu, haha starkt.
2) Kan aldrig ha ordning i mitt rum, lägga in kläderna i garderoben, dammsuga och hålla saker borta från skrivbordet och soffan.
3) När det kommer till vissa saker ger jag upp för lätt.
4) Kollar på alldeles för många tv-serier. Efter det här ska jag kolla på oc och one tree hill..
5) Jag kan bli trött på vissa saker alldeles för fort.
7. fem saker du gillar att göra: 
1) Jag gillar att vara kreativ, sjunga, dansa, måla, sy osv.
2) Fika, speciellt dricka chaite och chailatte.
3) Baka.
4) Ha filmkväll.
5) Gå på bio.
8. fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa: 
1) Jag skulle nog aldrig ta på mig utvängda jeans.
2) Ett tajt fodral (en tajt klänning alltså).
3) En hawaii-skjorta.
4) Det här.
5) En rosa dunjacka.
9. fem favoritleksaker 
Leksaker... hm.. 
1) Barbie.
2) Gameboy.
3) Dockor.
4) Lådbil.
5) Guitar hero.
10. fem personer jag vill se göra den här grejen: 
Jag säger såhär, den som vill! Hahah ja.. Detta var ju roligt.

Nu ska jag plocka undan lite grejer i mitt rum, koka en kopp te och sedan kolla på OC eller one tree hill.
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar