söndag 16 oktober 2011

femhundraåttiosex

Jag har börjat kolla igenom min hårddisk som nästan alla mina bilder ligger på och hittade en mapp med gamla bilder på: mig. Vi tar en titt.

den här bilden tog jag när jag var och köpte mina glasögon kommer jag ihåg. aslängesen nu..

innan vi åkte till österrike hade jag en pälsmössa (fejk såklart) och den använde jag nog mest den veckan och sen aldrig mer.

försökte bli pro på snowboard. i jul ska jag bli det på riktigt. kommer ihåg att jag var jättenöjd över att jag fått så långt hår så jag kunde ha det i flätor så det stack ut under hjälmen.

praoade hos magda och min första dag såg ut såhär. det var riktigt roligt.

första dagen med tandställning. r.i.p min brunhet och min bästa älskade svarta halsduk..

detta var nog någon gång i vintras tror jag.

förra sommaren körde jag på bränna och fiskbensflätor. tror detta kan ha varit min moders födelsedag.

för ännu längre sen såg jag ut såhär. förlåt elsa för att du är bortklippt.

och detta är väl inte jättelängesen..


detta var när jag hade sytt en svart, ganska ful, sammetsklänning som är på bilden. har nog använt den en gång.


detta är när jag var i vasaparken, efter gudstjänsten när alla nya konfirmander hade blivit inskrivna, lite mer än exakt ett år sen. hängde med fina kompisar och hade det gött

försökte mig på nån stil och hade nåt jäkla eksem vid näsan som inte försvann.

började sticka min halsduk som blev aplång sen.

detta var typ exakt ett år sen. frida och jag försökte färga (bleka?) mitt hår blondare och det blev gult och jag hatade det.

hade sytt en tröja som jag sedan försökte göra finare genom att klippa lite men den förstördes. aldrig använt. tyvärr

hade haft tofs, håret var blekt och det slitnaste jag varit med om. usch.



detta var nog när jag hade färgat håret mörkblont för att få bort det gulblekta och jag var ganska nöjd, älskade att ha håret i en sån där boll. snart kan jag kanske det igen!


och ja. såhär såg jag ut en annan gång. lite slitet och ganska snyggt ändå

pyssåkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar