onsdag 9 november 2011

sjuhundrasex

Jag borde verkligen verkligen plugga. Men det tänker jag inte göra, så här får ni något roligt att läsa! (snott av frida)

1. Vilken svordom använder du mest? Fan. Men jag tycker det är så fruktansvärt fult att svära så försöker träna bort det.
2. Hur många resväskor äger du? En slags rullbag, sen har vi en miljard bagar och grejer i förrådet från pappas jobb antagligen.
3. Använder du flip-flops? Nej. Nästan inte ens på sommaren.
4. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Vill nog svara ta bilden, men jag gillar både och! Är inte jätteduktig på att fota så får man vara med på bilden oftare.
5. Vilken var den senaste filmen du såg? The Last song tror jag allt.
6. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? En kompis. Helt klart, om det inte är en mysig barnfamilj.
7. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Hm.... flygbiljett och lägenhet!
8. Har någon någonsin kallat dig lat? Det känns som att den här frågan bara är här för att reta mig, men ja.
9. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Hm.. kan vara veronica maggios skiva.
10. Vilken är världens bästa artist just nu? Åå.. längst upp på spotifylistan ligger i allafall Johnossi och Greg Laswell, men jag gillar ju tusen andra också!
11. När var det senast någon stötte på dig? Säger att det är somalien på biblioteket! Hoho.. lite internt.
12. Använder du huvtröjor? From time to time.. Riktiga hoods använder jag väl mest hemma, men såna med dragkedjor använder jag i skolan också.
13. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Jag gillar inte riktigt nöjesfält.. Får man säga där konserterna hålls? Nej men okej, jag gillar ändå typ det som har med vatten och göra, spökhusen och... ja det var typ det.
14. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Jag inbillar mig ibland att folk inte gör det, men tror nog allt att folk gör det. Positivt eller negativt vet jag inte.
15. Vilket riktnummer befinner du dig i? Götalaborgs.
16. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja klart.. fast jag tyckte det var mycket coolare att kolla på otecknat.
17. Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen.. men kan ganska många från 500 days of summer.
18. Äger du några popband t-shirts? Ja.. fast inga riktiga coola. En jimi hendrix, en guns and roses och en ramones, alla från h&m pinsamt nog. En ozzy osbourne från myrorna också men den kanske inte gills.
19. När flög du senast? Det var nog på februarilovet när jag åkte till österrike.
20. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Åå vilken rolig fråga.. fyra stycken är det i alla fall.
21. Läser du för skojs skull? Jag gjorde det förut, läste hela tiden. Ni vet när man gick och la sig så läste man, nu kollar jag oftast serier eller så, men försöker ändå läsa. Läser två böcker just nu.
22. Pratar du några andra språk? Pratar ganska så bra engelska. Fruktansvärd dålig franska och kan två ord på kinesiska.
23. Diskar du din egen disk? Jag sköljer alltid tallriken och sätter in i diskmaskinen.
24. Försöker du alltid lära dig nya saker? Inte alltid.. men ofta. Man lär sig ju en ny sak varje dag!
25. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ja. Eller jag trånar inte efter det, men en liten ring till i örat är jag sugen på och tatuering såklart.
26. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Jag är mer för att dela upp det eller betala sitt eget.. men det är ju ändå gulligt!
27. Kan du kasta macka? Man kan om man vill!
28. Har du en blogg? Doubt it.
29. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? Det var engelska och musik. Nu är det väl.. kör och sång kanske.. Gillar faktiskt matten lite också.
30. Gillar du att flyga? Alltså själva flygningen är jag inte emot, men det luktar alltid så speciellt på plan. Så jag mår illa. Samma på bussar, i bilar och på tåg. Tåg är nog favoriten ändå.
31. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Hum.. Humor, omtänksamhet, snällhet och allt sånt där.
32. Gillar du din boende-situation? Jag trodde inte jag gjorde det, men nu inser jag att jag nog allt gör det. Fast om den låg lite mer i stan skulle det vara perfekt.
33. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst åtta märkte jag inatt när jag vaknade utvilad imorse. Men oftast blir det runt sex timmar.
34. Vilken är din favoritfrukt? Mango, banan, vindruvor, hallon, jordgubbar (jag vet det är bär men ändå!)
35. Hur gammal blir du nästa födelsedag? Sjutton år blir det. Hej hopp som det går.
36. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Grammtik - nej! Stavning - alltså.. ja. Jag är väl ganska bra på det och märker om det står fel, men det är ju inte så att jag rättar någon, men jag reagerar på det.
37. Tror du på liv på andra planeter? Ja klart, Aliens och grejer!
38. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Hm... Säkert mamma eller pappa.
39. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Men hallå eller, man är ju inte som man är för att man är tjej eller inte. Beror på hur personen är såklart.
40. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Säger inget. Tänker kanske att det löser sig alltid. Sen lyssnar jag på musik istället.
41. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja ja ja! Pratade om det med några när vi va i skövde faktiskt. Vore fett coolt.
42. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nä.. men tradera!
43. Stör det dig om någon säger att den ska ringa men inte gör det? Nej.. jag är väl mer den som brukar glömma att ringa. Men stör mig när folk inte svarar!
44. Vad är du allergisk mot?
Tumblr_kzrk2mza3w1qboxuao1_500_large
hehehe

45. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Ingen aning..Nåt fint hoppas jag. Typ Tage! Det ska jag döpa mitt barn till.
46. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Hum... Jag gillar nog mina händer och handleder. Munnen också kanske. Vet inte, helheten funkar liksom.
47. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Behöver ju inte ta upp det jag är missnöjd med, blir ju inte mer nöjd med det då.
48. Vem är din knasigaste vän och varför? Hum.. Har nog några stycken. Av alla olika anledningar.
49. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Nej. Aldrig laddat ner en film eller så.. "hyr" alltid!
50. Vilken musikkonsert var du på senast? Det var nog för en vecka sen när jag var på agnes, pelles och edvins konsert på konserthuset.
51. Vad har du för färg på tandborsten? Använder tre, en blå, en röd och en gul.
52. Har du varit med på tv någon gång? Haha ja, kändis här ja! Jag och en kompis spelade in ett litet roligt klipp en gång som var med i Bobster. Sen blev jag intervjuad utanför en korvkiosk om Mona Sahlin (som jag sa hette Anna Sahlin). Det var roligt.
53. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Har ingen dominerande. Men har nog mycket mörkt.
54. Har du en bästis? Har nog några stycken jag skulle kalla bästis. Fast enligt Linnea säger man inte bästis längre.
55. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Göda mina barnbarn med godis, sticka med mina vänninor och spela kortspel med gubbarna på hemmet.
56. Vilken var din bästa ålder? Tror det är nu! Även om vissa saker är så bajs så är det så mycket som är så grymt!
57. Attityd? Flummig?
58. Ålder? Vänta va? Hur gammal jag är? 16 och lite till.
59. Du kommer från? En del av mig är från pappa och alla hans förfäder och en del är från mamma och alla hennes förfäder.
60. Du bor? Hos ovanstående.
61 Civilstatus? Eeeheheh singel.
62. Mac eller PC? Mac, ja ja ja!
63. Skola? Bästaste hvitfeldtska.
64. Svart eller vit? Svart.
65. Husdjur? Haft massa kaniner, en har ju hanna nu! Läskigt.. har haft en salamander och hamster också.
66. Country eller techno? Avlider av båda.
67. Jag sover? För lite numera.
68. Tror du på något övernaturligt? Gud. Det är ju ändå övernaturligt.
69. Längd? Helt perfekt längd. Älskar min längd på 162 ungefär. Använder dock aldrig klackar för jag känner mig för lång då.
70. Gillar du godis? tyvärr ja.
71. Favoritfilm? 500 days of summer, finding neverland, the last song, the notebook, åå massa.
72. Favoritdag? Typ tisdag tror jag. Eller torsdagar. Eller fredagar. Eller söndagar.
73. Musiksmak? Brukar svara indiepop. Men indierock fungerar också och lite annat. Dubstep, country, techno och sånt där klarar jag inte riktigt av.
74. Favoritdoft? Doft? Kanske killparfymer.
75. Favorit program på tv? Greys anatomy, O.C, one tree hill, desperate housewives, glee och massa andra.
76. Bästa låten i världen? Uhm.. Vet inte.. men just nu gillar jag Man must dance!
77. Bästa årstiden? Hösten, precis så som den var för några veckor sen! Lite varm, eller ljummen. Helt färgglad och alldeles underbar.
78. Älsklingsfärg? Gult!
79. Skulle aldrig ta på dig? Hum... En tajt långklänning.
80. Vad ville du bli när du var liten? Dagisfröken. När jag gick på dagis brukade jag passa de andra barnen, när jag inte åt vattenlera och badade mina barbies såklart.
81. Vad vill du jobba med i framtiden? Vet inte.. något roligt. Kanske som Sandra Beijer.
82. Katt eller hund? Vill ha en liten kattunge..
83. Fobier? Är för trött för att tänka på vad jag har fobi för.
84. Politiskt insatt? Har verkligen ingen aning. Bryr mig inte för jag vet inget. Men när jag får rösta ska jag ta tag i det, viktigt att rösta!
85. Hur tidigt stiger du upp? Helst runt tiotiden, på sommaren går elva också bra. Men nuförtiden blir det runt tio i sex.
86. Gillar du att slåss eller? Nej. Fast i dator- och tvspel går det an.
87. Vad har du på dig just nu? Min älsklingstjocktröja. Den där "norgetröjan" jag köpte på 2hand.
88. Vad ska du göra ikväll? Om en kvart är det UU-möte. Sen ska jag plugga, se på greys kanske. Sova.
89. När var du senast riktigt full? Har aldrig varit. Dricker inte.
90. Är du seriös? Ibland. Eller ja ganska ofta.
91. Vem är snyggast i världen? Ryan Gosling, joseph gordon-levitt och två till som jag inte nämner vid namn här.
92. Vad är det för veckodag? Onsdag.
93. Vad är det för datum idag? 9 november 2011.
94. Märkeskläder eller secondhand? Second hand, ftw!!
95. Hur många par skor har du? Lite för många egentligen. Men inte överdrivet många.
96. Din sexuella läggning? Straight rakt igenom.
97. Var har du ont? Har haft ont i knäna idag. Nu börjar det dock kännas lite i huvudet.

Haha å va roligt. Nu har jag slösat massa tid på detta. kul om du läste igenom det, eller creepy.
pussåhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar