måndag 23 januari 2012

ettusenetthundrafem

I brist på motivation till att plugga och annat får ni en liten lista, inspiration här ifrån.


Nämn något som gjorde dig glad igår: Fick sova länge.
Vad gjorde du klockan 08 imorse? Satt utanför Ne15 i väntan på lektion.
Vad gjorde du för 15 minuter sedan? Samma som jag gör nu: kollar bloggar, facebook, pluggar absolut inte.
Det sista du sa högt? Nåt "mmm.." eller "ja.." eller "nej.." till mamma. kommer ej ihåg.
Det senaste någon sa till dig? Nåt "gick det bra hos läkaren?" eller "var det bra idag?" av mamma.. kommer ej ihåg.
Vad har du druckit idag? Cola och cider... aaaarghh farligt att lämna sånt efter fester!
Vad var det senaste du åt? Korv med bröd haha
Vad var det senaste du köpte? Lunch..


Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun. Som trä. 
Vad är det för väder hos dig nu? Snö! Fast det är ju inte väder. Men mysigt, kallt.
Godaste glassmaken? Typ chokladglass med brownie och sånt i.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag tror på "oh, intressant" vid första ögonblicket. Typ.
Sover du tungt? Oftast. Jag gjorde det när jag var liten, kommer ihåg att mamma och pappa försökte väcka mig en natt i 3:an när min syster ringde från USA men då vaknade jag inte. Och sedan dess tänker jag att det är så.
Drömmer du mardrömmar? Har inte gjort på evigheter, kommer inte ens ihåg när senaste var. Känns skönt. 
Trivs du med ditt jobb? Waaah arbetslös! Nej men jag går ju bara 1:an på gymnasiet.
Favoritklädsel? Strumpbyxor, långt tajt linne och en gosig tröja över. Och raggsockar. 
Favoritlåt just nu? DEN HÄR!
Vad ser du om du tittar till höger? Hälften av mitt kök och hälften av ett annat rum. Ytterdörren till vår altan.
Vad gör dig glad just nu? Att Florence and the Machine, Bon Iver, Feist och First Aid Kit ska till Way out west! Och jag hoppas verkligen att jag kan gå.
Vad ska du göra härnäst? Slita mig loss från den här himla plåtburken och plugga tråkig historia.

17pumpkins:

hidden by .ultraviolett


Höger eller vänsterhänt? Högerhänt, som de flesta. 
Favoritgodis? Choklad, alltid.
Är du kittlig? Ja, hemskt mycket. Usch.
Snarkar du? Jag gissar på det. Folk har sagt det.
Stjärntecken? Stark som en oxe.
Kläder just nu? Söndriga tights, långt linne och en gosig tröja.
Hur många kuddar sover du med? Två.
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska. Så himla jobbigt att behöva gå upp ur den underbara sängen på morgonen.
Vad är viktigast för dig? Att inte må dåligt, skratta och krama mina vänner ofta.
Humör just nu? Bra. Inte-alls-sugen-på-att-plugga-humör i alla fall.
Sommarplaner? Sjukt osäkert. Ska ju flytta till usa och vet inte när eller hur. Men hoppas på: hönökonferensen, sommarjobb på konditoriet på landet, way out west och få spendera nästan alla timmar på dygnet hela sommarlovet med alla mina underbara vänner som jag sen inte kommer få se på ett tag.
Äckligaste insekten? Men typ.. myggor, jobbiga i alla fall. Spindlar är ju ganska äckliga i och för sig. 
Stökigt eller välstädat? Mellan. "Ett stökigt yttre tyder på ett städat inre, och tvärtom"
Vad längtar du mest efter just nu? Tills jag är klar med historian. Till sommaren. Till hösten. Till helgen. Till jag får hålla någon i handen på ett annat än vänskapligt sätt. Ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar