lördag 18 augusti 2012

ettusenfemhundranittiosex

Taken with Instagram
Senaste:
1. Första dagen i high school är avklarad. Det var inte så dåligt som jag trodde.
2. Såg tre (3!!) stycken gravida tjejer i skolan, och kathy sa att det säkert fanns fler. Känns som jag var mitt i "16 and pregnant".
3. De som har fått reda på att jag är från Sverige tycker det är jättecoolt. De tycker också jag har rolig dialekt och annorlunda (men fint) namn.
4. Fick två komplimanger för mitt hår idag.
5. Miley Cyrus har klippt av sig håret och ingen verkar tycka det blev bra, förutom jag (kanske för att det är lite likt min gamla frisyr eeehehehe).
6. Jag har legat i min säng sen jag kom hem från skolan idag och inte gjort något vettigt alls.
7. Jag har inte tagit ett enda kort med kameran sen jag kom till Oklahoma och har typ ingenting att blogga om.
8. Fick tips om den här tjejen som sjunger helt fantastiskt.
9. Idag hade jag jättemycket hemlängtan.
10. Har snart läst ut mina två svenska böcker jag tog med hit, så om någon vill skicka någon bra tar jag gärna emot det. Helst en kärleksroman. puss

6 kommentarer:

  1. åh vad stört och roligt och spännande och jobbigt och allt på samma gång!!! För mig går hemlängtan mycket upp och ner, det kändes väldigt jobbigt i början när man inte hade några kompisar och inte så mycket folk att träffa, men det blir bättre med tiden! I alla fall för mig!

    SvaraRadera
  2. Gaaaalet att så många är gravida!

    SvaraRadera
  3. Såg också att miley cyrus hade klippt av håret och blev jätteglad!!! Hon är fin i det nya

    SvaraRadera
  4. Moa! När jag får hemlängtan försöker jag prata med folk runt mig om allt möjligt och se till att ha saker för mig, för då tänker man inte lika mycket på det. Första veckan/veckorna var det lite jobbigt när man kom hem från skolan och inte hade något att göra och det var regnigt och allt kändes väldigt jobbigt. Men att skypa hem är ungefär det värsta man kan göra då (fast det har du säkert redan fått höra) för då blir det bara ännu värre.
    När jag inte har folk runt mig att prata och hitta på saker med tycker jag att det kan kännas bättre att skriva ner allt man tänker och känner. Jag har väldigt tur eftersom att jag har mycket utbytesstudenter på min skola, samt folk som kommit tillbaka efter att ha varit borta i ett år (tre stycken som varit i Sverige!!) som man kan prata med. Om du kan: hitta folk som förstår hur du känner!! Blir ju alltid lättare att prata om det då.
    Annars får man väl bara bita ihop och vänta tills det går över. Som min farfar skrev till mig: Gråt en skvätt om det känns bättre.
    Det är så himla kul att höra hur du har det och shit vad häftigt det verkar med skolan (=gravida tjejer).
    Hoppas du har det bra och att du inte längtar hem för mycket!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. tyckte miley var fin i håret DOCK INTE i piercing
    wtf

    SvaraRadera
  6. Hallåååå vad händer med uppdateringen!?!⁇ huhihuhuhi

    SvaraRadera