onsdag 10 oktober 2012

ettusensexhundrafyrtiosju

Lägger upp de här skrattretande fula bilderna för att berätta för er om dagens lycka! Kathy har hittat knäckebröd. Hallelujah amen säger jag bara! Från wasa till och med. Och så får ni se hur mitt "science project" ser ut. Ni vet i amerikanska filmer gör ju alltid de små barnen vulkaner, och min anatomiklass gör celler. Så där har ni den. 
De färglada prickarna är ribosomes, den gröna lilla klumpen är mitochondria. Det vita fluffet är chromatin, bollen i det vita är nucleolus och det gula runt den är nucleus envelope. Den tungliknande saken är rough endoplasmic reticulum, den rosa klumpen är golgi apparatus och den lila klumpen är smooth endoplasmic reticulum. Och det lila runt hela grejen är cell membrane. Visst är jag duktig? (speciellt med tanke på att lindsay och brittney gjorde ungefär 80% av den).

1 kommentar:

  1. de e inte bara på film de gör vilkaner, Kenzie berättade att de faktiskt gör dem i skolan!!!

    jag kan allaaaa de namnen på svenska, så de så! hihihhhohohehhihi

    SvaraRadera