tisdag 23 oktober 2012

ettusensexhundrasextiotvå

Härmar Sandra och hennes tisdagslista för jag har inte riktigt något annat att skriva idag. 

Vad har du på dig?
Svarta strumpbyxor, svart midjekjol och en t-shirt med en panter på och så mina vans.
Heidoso

Hur mår du?
Bra! Trött och lite ledsen för jag trodde det var måndag idag så jag missade min gitarrlektion.

Vad önskar du just nu?
Att det här året ska gå långsamt men vara roligt.

Vad har du ätit idag?
En äcklig toast, två tuggar av någon slags wrap, pretzels och några fritos. 

Vad ska du göra imorrn?
Gå i skolan och åka till BCM på kvällen.

Och på söndag?
Då ska jag gå i kyrkan och sen ska jag åka på en konsert med det här lovsångsbandet.
Tumblr_mc5nqnrxrm1rujzmdo1_500_large

Vem saknar du?
Pappa, mamma och Linnea. Och Hanna, Gabriel, Bella, Frida, Martin, Christine, Elin, Elsa och massa andra av mina älskade svenskar.

Senaste köp?
Var nog mina cleats.

Vad skrattade du senast åt?
Att mamma skrev ett mail till mig och nämnde videon jag la upp igår och kallade Gabriel för Samuel hela tiden (och jag känner inte ens någon samuel).

Vad grät du senast åt?
Att jag är extremt långt hemifrån och att det var jobbigt att höra mamma och pappas röst men inte kunna kramas. Det var första lördagen jag var här, alltså snart tre månader sen.

Mamma, pappa och deras två halvamerikanska avkommor.

Vem sov du senast med?
Frida. Natten innan jag åkte till New York.

Vad läser du just nu?
Försöker läsa Vildängel och The Hunger games. 

Senast sedda film?
Började se The Blind Side på engelskan och Fiddler on the roof på dramalektionen idag.

Vem var den senaste som ringde dig?
Någon man från min hemkommun som frågade varför jag "avbrutit" mina studier, fick snällt förklara att jag är utbytesstudent.

Senast 3 inkomna sms?
"What'd we do in anatomy?" från Lindsay.
"Hahaha vi har de också fuktigt nu o rätt varmt (knappt tjugo grader, de e varmt för o vara här hahaha)" från Elsa.
"Antar att jag spammar dig utan svar annars bara" från Elsa igen.

It’s hard trying to be american
Elsa är en av de roligaste jag vet.

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Ska vi smsa istället?" Till Elsa efter att vårt samtal avbröts.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kate winslet vet jag att någon sa att jag var lik, men det håller jag inte med om. Har nog inte blivit jämförd med någon riktigt.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Malin skrev "Jag är i showchoir, vanlig kör, the musical och mkt läxor så jag är upptagen nästan hela tiden. Nice! Varje gång jag vill skriva texter låter det cp! men jag kan spela in nåt visst!! hare bäst :)<3"

Vart vill du åka just nu?
Till Hawaii. Fast mest vill jag stanna här.

1 kommentar: