lördag 15 december 2012

ettusensjuhundrafyra


Ikväll när Dwain, hans syster Delores och jag åkte hem från teatern var nästan alla flaggor på halv stång. På historialektionen runt halv ett-tiden berättade Mr Baker att han hade åkt hem under lunchen och hört på nyheterna att 20 barn i 5-10 års åldern plus 6 vuxna blivit skjutna på en skola i Connecticut.
Kören åkte till McMahon/Tomlinson Nursing home för att sjunga julsånger för de äldre, men blev distraherade av tv:n som visade bilder på förtvivlade människor. Det var lite svårare att le under konserten efter det.
Jag tänkte jättemycket på sådant här innan jag åkte till USA. Jag tänker fortfarande på sådana här händelser när jag sitter i skolan och kan inte beskriva hur många gånger jag tänkt tänk om det händer igen eller tänk om det händer i den här skolan. Det gör mig skiträdd. Här eller här kan ni läsa mer om det. Imorgon kan jag berätta något roligare. godnatt
Jonas Alaska – Wrote a song for you (låten är skriven av jonas alaska 2011 när skjutningarna på Utöya skedde)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar