söndag 6 januari 2013

ettusensjuhundratjugosex

Det är "Dag 2 - Något jag saknar" och jag skulle kunna rabbla upp femhundra olika saker som jag saknar, nämna alla mina fina kompisar och familj, all den svenska maten jag saknar, hur skolan är roligare i sverige än här och en massa andra saker. Men tänkte bestämma mig för en sak och det är:
Min favoritkusin Markus som precis fyllde tio. Markus har superblont, jättefint hår och blir sådär alldeles perfekt brunbränd på sommaren. När han var yngre klättrade han på allt som var i hans väg, och det gör han faktiskt fortfarande. På somrarna fiskar vi alltid krabbor och annars älskar jag att gå på bio med honom. Han hade en hund som hette Pepsi men hon gick bort förra året så nu i julklapp/födelsedagspresent fick han en liten, svart labrador som jag längtar att få träffa. Fast mest saknar jag Markus och hans skratt när man kittlar honom så han nästan kissar på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar