söndag 21 april 2013

ettusenåttahundraelva

Igår hämtade Tammie upp mig och vi åkte ungefär en halvtimme bort från Lawton och hamnade i Apache där det var skallerorms-festival! / I went to the Rattlesnake festival yesterday in Apache!
Helt sjukt många ormar och jag trodde jag skulle dö av panik ungefär. / There were so many snakes and I thought I would die from a panic attack.
Såklart fanns det annat än ormar också. Här var det ett stånd med hemmagjord root beer. Himla gott. / There were other things than snakes there too, like this root beer thing.
Och så bestämde vi oss för att tatuera oss! / Then we decided to get tattoos!
Alex skrev "courage" i kinesiska tecken på armen. / Alex got the word courage on his arm.
Aidan var också där. / Aidan was there too!
Jag fick ett tecken som betydde "faith". / I got a sign that said faith.
Och Tammie gjorde också ett i nacken som betydde familj. / And Tammie got the word family in her neck.
Vi fortsatte gå runt bland alla stånd, jag köpte en amerikansk flagga och så hörde vi trummor. Då var det indianer som dansade och hade tävling. / We made our way through the festival, then we heard drums and saw some indians that had a dance competitions.
Sen kom stunden då jag verkligen trodde jag skulle dö. Tammie övertalade mig att ta kort med en orm och fyfan vad jag hatar ormar. Mer än något annat i hela världen och jag får gåshud bara av att se de här bilderna. I femte klass började jag nästan gråta om någon visade mig bilder på ormar. / The moment of my near death experience. Kinda. Tammie convinced me to take a picture with a freaking snake and gahhh I hate snakes so much. In 5th grade I almost started crying if I saw a picture of a snake.
Det sista vi gjorde, som var det äckligaste jag någonsin sett, var att se på när de slaktade en orm. / We also saw a snake get skinned.
Där står hon och ler samtidigt som hon drar av skinnet på ormen. / Look at her smiling when she's freaking pulling the skin of the snake?!
Och den rörde sig fortfarande. / And it was still moving.
Fick i alla fall mitt certifikat för att jag var så modig som vågade hålla ormen och sen åkte jag hem och träffade Taylor. Sjukt bra lördag. / Got a certificate for my bravery and spent the rest of the day with Taylor. Awesome saturday.

3 kommentarer:

  1. Hade inte du typ ormfobi ett tag???? /Sandy

    SvaraRadera
  2. bilderna på indianerna är verkligen sjukt fina!!!!

    SvaraRadera
  3. Sjuuuukt det där med ormen!!!!

    You make me smile <3

    SvaraRadera