måndag 24 juni 2013

ettusenåttahundrafemtioett

Nu har jag varit hemma i snart tre veckor så jag tyckte det var dags att titta på min sista vecka i USA som spenderades med mamma och pappa i San Francisco.

Dag 1 måndag
Vi spenderade måndag till fredag i San Francisco och när vi landade på måndagseftermiddagen bjöd San Fran på regn och moln. Bra start kände jag. Men på den halvtimmes långa bilresan från flygplatsen lyckades jag ändå bli rätt imponerad av staden.

Dag 2 tisdag
På tisdagen bestämde vi oss för att vi skulle vara sådär sjukt turistiga och köpte biljetter till en hop on hop off buss som tog oss på en 1,5 timme lång tur inne i stan. När vi var klara tänkte vi att det är lika bra att få turistandet gjort så vi satte oss på nästa buss som körde oss över The Golden Gate Bridge.

Vi hamnade i ett litet ställe som heter Sausalito som var bland det finaste jag sett. Drömmen att få bo där alltså.. Om ni åker till San Francisco måste ni åka över och gå runt lite i Sausalito.

Efter ungefär två timmar, lunch och lite shopping i Sausalito åkte vi tillbaka hem. Turistandet tog inte slut, men jag visar mer sen. puss

1 kommentar:

  1. på en bild stod det "why" & den nedanför "taylor". Coincidence? hehehehe

    SvaraRadera