torsdag 10 oktober 2013

ettusenniohundraelva

Vilken dag är det idag?
Idag är det torsdag! Har varit en väldigt bra dag med två inställda lektioner vilket innebar sovmorgon + håltimma då jag shoppade bh med Agnes. Och bra mattelektion! Sånt är alltid skönt.

Om du var en emoji vilken skulle du vara då?
De längst upp kanske? Dessa är i alla fall mina senaste/mest använda.

Säg två bra uttryck:
Ett stökigt yttre tyder på ett städat inre och vice versa (börjar dock tvivla på detta uttryck.....) och.........

Vad blir du glad av att få höra att du är?
Att jag är en bra kompis, att man kan prata med mig, att jag kanske inte alltid kommer med bästa responsen men att det ändå är skönt att prata med mig och fråga mig saker! Att jag är bra på att kramas, att jag är kul, att jag är trygg.

Vad ska du göra ikväll?
Dricka te och slö-kolla på dokumentär om Anna Lindh. Hänga min tvätt och läsa min supermysiga bok!

Vad är du bra på?
Läsa bloggar, engelska, inte göra någonting på en hel dag, skjuta upp saker, smsa för mycket, borsta tänderna, sjunga, vara envis, titta på tv-serier, spendera pengar, boxas (i alla fall för att vara nybörjare tycker jag) och faktiskt en hel del annat.

Vad vill du ha?
Pengar............ Vill ha USA närmare Sverige, vill ha bra betyg (...), vill ha körkort, fler tatueringar, längre hår.

En bild på något som är asbra att ha:
Denna t-shirt! Har den dock inte......

Vad tycker du är roligt?
Att gå på klubb, att ligga hemma och ha filmkväll, när jag förstår vad vi gör i matten, att boxas, att fynda på loppis, att skämma ut sig på stan bland folk man inte känner (om man är med någon annan kul person såklart), att dansa, att sjunga, att läsa bra böcker och titta på bra tv-serier!!!

Vad är du dålig på?
Göra saker på min to-do-lista, räcka upp handen på lektionen, diskutera och skriva om ämnen jag inte är så haj på, titta på nyheterna, att försöka vara osvensk (typ inte vilja prata med folk man inte känner och sånt), göra läxor i tid (blir oftast sista minuten) och spara pengar.

Vem är du kär i just nu?
Han till höger.

Vad var det första du snodde?
Det var nog något ur utklädningslådan på dagis. Lol.

Vad har du tänkt göra länge men ej gjort?
Sälja typ min cykel + ett par skor på blocket.

Vad bävar du inför?
Morgondagens beep-test, historia-arbetet, gemu-proven.

Vad händer i helgen?
Jag ska försöka hänga mycket med Agnes! På lördag är jag bortbjuden på finmiddag hos Frida. Dock verkar det bli rå fisk och rödvin att äta så vet inte om jag är så sugen längre?????? Annars ska jag: Plugga, träna, plugga, plugga. Typ.

Vad var det senaste du skrev i Word?
Började skriva en inledning till mitt historia-arbete men gav upp.

Vad ska du göra på höstlovet?
ÅKA TILL USA!<3 Där ska jag äta hamburgare, förhoppningsvis få skjuta, träffa alla jag lärde känna där (minus Brittney som är i texas :'/), klättra klättervägg för första gången kanske, kramas, pussas osv.

Vad läser du nu?
This is what happy looks like, av Jennifer E. Smith. Läste precis ut Dash & Lily's book of dares, av Rachel Cohn och David Levithan. Den var kort men fin!

listan från Frida.

2 kommentarer:

  1. vadå inte sugen längre................. jag som köpt både strömming och fyra vinflaskor

    SvaraRadera