torsdag 17 oktober 2013

ettusenniohundrasjutton


Den senaste veckan och lite längre har jag haft samma rutin varje dag; skynda mig hem, har inte ens orkat läsa på bussen för att jag är så trött, av med alla kläder (speciellt obekväm bh!!! alltså frihetskänslan.) och på med mjukisbyxor, myströja, uggs. Upp med datorn plus böcker till köket, på med plugg-listan och så sitter jag där och försöker få något gjort av de läxor och inlämningar och läxor jag har. Äter mintchoklad och längtar framåt en vecka då jag är i USA och inte alls kommer bry mig om läxor eller kommande prov. 
Är så otroligt trött på att gå musiklinjen och frågar mig hela tiden varför jag gör det. Förstår inte varför jag sitter och försöker lära mig olika intervall mellan toner som jag ändå inte lär mig och som jag aldrig kommer använda senare för jag tänker inte jobba med något inom musik. Jag blir trött på att mina klasskamrater inte tar skolan så seriöst och att de inte kan bestämma om det går bra att ha ett NO-prov dagen innan ett engelska-prov (trots att vår engelskalärare aldrig gör några svåra prov och alltid låter sig tryckas ner av vad hans elever vill ha eller inte ha!!!! stackare). 
Läser en Nicolas Sparks bok och irriterar mig över hur han bara skriver om kvinnornas utseende och ifall de är dejtbara eller inte. Hittar bra artiklar, bilder osv som har med feminism att göra och sparar i min feminism-mapp. Blir glad över saker jag märker och tänker på nu som jag inte gjorde för ett år sen. Skriver önskelista för jul och inser att jag för tillfället har lite för lite pengar på mitt konto.
Klockan kvart i nio har jag satt min gräns för plugg ikväll, då ska jag bada och kolla på awkard eller weeds. Herrå.

1 kommentar:

  1. Å vad jag känner igen mej i det du skriver! Tack:)

    SvaraRadera