tisdag 31 december 2013

ettusenniohundrafemtiosju

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Jag gjorde massor. Köpte t.ex. flygbiljett tillbaka till USA själv. Och började boxas!!! Firade också nyårsafton helt själv (eller med två hundar), så det är det ändring på. Piercade näsan. Fyllde ju 18 så gick ut för första gången. Såg Ane Brun. Gick på kul afterwork på liseberg!

Vilka länder besökte du?
Bodde ju som sagt (gud vad mycket amerika-prat det varit) i USA, var i Danmark och i Norge.

Vad var din största framgång 2013?
Jag blev feminist! Växte i mig själv. Lärde mig tycka om mig själv mycket mer och blev nog lite klokare.


Bästa köpet?
USA-resan i Oktober! Men också Danmarksresan och Stockholmsresan! Resor är alltså så himla bra.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag kom hem och mina kompisar överraskade mig med en välkommen-hem-fest!
Och ledsen?
När jag åkte hem från USA för andra gången och insåg att nu är det nog sista gången på väldigt länge i alla fall.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
T.ex. dessa: 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog ledsnare. Pga lämna så många bra människor!
Vad önskar du att du gjort mer?
Inte tyckt saker va så jobbiga. Vågat mer. Jobbat mer.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Hm. inget.



Blev du kär i år?

Jag var redan kär sen 2012.
Favoritprogram på TV?
Kollar knappt på TV men kollar ju serier på datorn. Carrie Diaries, Weeds, Orange is the new black, Fröken Frimans krig, The walking dead osv.
Bästa filmen?
Hm Känn ingen sorg var bra! Men Catching Fire var bättre, den gick jag och såg två gånger på bio. 
Kommer ihåg att jag tyckte Django Unchained och The lone ranger var bra också! Och jurassic park i 3D. SKOJA MONICA Z VAR JU BÄST! glömde helt bort.
Bästa boken du läste i år?
The fault in our stars av John Green. Ska bli film 2014!!!
Bästa matupplevelsen?
Jag är inte så matintresserad, men Julia gjorde en fantastisk god middag när vi var i Stockholm! Och så åt jag en så himmelsk god brownie med vaniljglass i USA. Den var fab.
Något du önskade dig och fick?

Fick nästan alla julklappar jag önskar mig, helt sanslöst. Önskade mig också att komma in i min nya klass och lära känna några och det gjorde jag ju faktiskt.


Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag fyllde ju 18, men gick på imax bio, shoppade och åt på resturang. Det var ändå fint.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag inte behövt skiljas från så mycket människor hela tiden. Otroligt jobbigt för kroppen och själen.
Vad fick dig att må bra?
Åka båt, jobba, bada i havet ofta, träna mer, feminism, kompisar<3
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Jag har ju så dåligt minne så jag har glömt allt som hänt känns det som, så nästa år vill jag komma ihåg allt det bra och dåliga. Ska skriva ner och lägga i en 2014-burk! Att Sverigedemokraterna inte får vara med i riksdagen också. Att alla ska sluta tro feminism är något dåligt, men det kanske är för mycket att önska?
Vilken kändis var du mest sugen på?
Channing Tatum alltid<3 Men också Ryan Gosling, Johhny depp, Sebastian Kydd, Harry Styles och Niall Horan!!!




Vem saknade du?
Taylor mest. Men Kathy, Dwain, Tammie, David, Donna, Brittney plus fler amerikaner. Och så saknade jag såklart alla här hemma innan jag kom hem!
De bästa nya människorna du träffade?
Agnes! Vi träffades visserligen 2011, men började inte hänga förräns nu i somras, och hon är bra hon. Sen är Gabriel, Alma, Pascal och Oskar bra och kul personer från min nya klass.
Högsta önskan just nu?
Ha en jävligt bra nyårsfest som börjar om några timmar!

1 kommentar: