onsdag 17 april 2013

ettusenåttahundraåtta

Igår åkte jag med Kathy och Dwain ut till Goodyear som ligger här och trodde vi skulle äta catfish och tänkte "usch vad äckligt, tur att de har korv i alla fall" med det visade sig att det var crawfish. Är uppvuxen i en familj som typ dyrkar skaldjur och har aldrig smakat det för jag gillar inte räkor så då tänkte jag att då gillar jag inte kräftor heller, men igår provade jag och det var ju riktigt gott. Fast mycket arbete för så lite kött? Typisk social-mat. / Yesterday we all went out to Goodyear to hang out and eat crawfish. At first I thought we were gonna eat catfish and thought "thank god there's hotdogs.." but when i understood what we really were having i was pretty pleased.
Shannon som är med i Kathy och Dwains bibelstudiegrupp och även min fd engelska-vikarie visade hur man skulle äta dem. / Shannon showed us how to eat the crawfish.
Aidan och Jimmy.
 Detta gånger ungefär 6 var det som fanns på bordet, sen fanns det en hel tunna till! 
Donna och Kathy
Tammie och Aidan gillade kräftorna. / Tammie and Aidan loved the crawfish.
haha <3

1 kommentar:

  1. alltså så himla typiskt dig!!!!!!!!!!!!!!!
    TÄNK HUR MÅNGA ANDRA MATRÄTTER DU "INTE GILLAR"

    SvaraRadera