måndag 14 juli 2014

tvåtusensextionio


i dessa tider: jobbar jag ju nästan varje dag men med kul arbetskamrater och ofta långa sovmornar. Fast vaknar nästan alltid vid åtta för att grannen börjar bygga på huset då, inte mysigaste sättet att vakna på. Försöker bada mycket, går på promenader runt ön och försöker få lite färg på kroppen. Tänker mycket på sista året som börjar snart och hoppas det går i lagom, smärtfri takt osv.

i går: Sov jag länge och började jobba klockan 14. Efter jobbet skyndade jag hem, bytte om, slängde i mig mat och åkte tillbaka för att möta upp Linn och Johanna som jag stängt med och så gick vi runt ön. Sen köpte vi sex paket mjölk plus lite godis. Tittade på en tråkig finalmatch och såg Tyskland vinna VM. Åkte hem och läste bok innan jag somnade igen.


i dag: Har jag väckts av bygget av grannen, läst bok, joggat 4km, ätit frukost, tvättat och om en timme ska jag åka till jobbet. Sen åker jag till stan ikväll för att se om ett paket har kommit och för att kunna kolla lite svt-serier på datorn.

i magen: ligger det just nu naturell yogurt med blandad müsli. Annars blir det mycket bröd, ett bakverk då och då och kyckling/curry-sallad för det är det godaste jag vet just nu. Mycket flädersaft också för det passar så himla bra på sommaren.


i övrigt: Mår jag ganska bra och tycker det är så skönt att bo vid havet. Mina föräldrar har lite semester nu så jag är inte själv längre vilket är synd för tycker det är SÅ skönt. Imorgon ska jag träffa Annaliese och det är nästan bara fyra veckor kvar innan jag åker söderut. Plus att jag längtar så mycket tills skolan börjar för det betyder snabbt internet så jag kan skaffa netflix igen och se andra säsongen av orange is the new black!! Herregud kan knappt hålla mig.

1 kommentar: