lördag 8 februari 2014

ettusenniohundraåttiosju


Nu har jag sportlov. Standarden att första dagen inte gå ur sängen innan klockan slagit tolv, vilket den gjort nu men jag tänker inte gå upp än på ett tag ändå. Frukosten får vänta. Var på Veronica Maggios konsert igår, väldigt bra och älskar när artister är minst lika bra på scen som på skiva. Plus att Håkan kom och alla skrek sönder sina stämband. En annan bra/kul/pepp grej var att förbandet mashup international tillägnade en låt till alla feminister och sa "ut med rasisterna in med feministerna".
Fick ont i knäna och fötterna och var så himla trött så åkte hem direkt efter. Pysslade med videon till Brittney och så slutade internet fungera så jag kunde inte skicka iväg den.
Blir avundsjuk på alla som åker iväg och åker skidor nu... Det är nog första sportlovet på flera år (förutom förra året då när jag inte bodde här) som vi inte åkt iväg och åkt skidor - men jag ska jobba måndag till onsdag så är pepp ändå! Nu ska jag lägga mig under täcket igen, kolla nåt avsnitt Hart of Dixie, försöka ignorera ljudet från pappa och OS på tv:n som är precis ovanför mitt rum. Om någon vill hitta på något kan ni ju höra av er. puss

/I have a one week break from school now. The standard is to not leave bed until twelve the first day, it's over twelve now though but I'm not getting up yet. Breakfast can wait. 
I went to Veronica Maggios concert last night. It was so good and I love it when artist are just as good live as they are on tape. And Håkan Hellström was a secret guest so everyone went crazy when he came out on stage. Another awesome thing was that the pre band Mash Up international dedicated a song to all feminists.
My knees and feet got really sore so i went home right after. Finished Brittney's video but my internet stopped working so I couldn't send it.
I'm a bit jealous of everyone going skiing now. I think it's the first time in many years (except last year when I was in America) that we haven't gone skiing. But i'm gonna work three days so i'm excited anyways. Anyways, I'm going back to bed to watch Hart of Dixie and try to ignore the sound of my dad and the olympics on TV from upstairs. xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar